Силата

Една от най-неприятните карти в колодата за мен, тъй като търпението никога не ми е било силна страна. Името на осмия аркан от таро първоначално може и да те подмами да вярваш, че действително става дума за проявяване на сила и твърдост, но за съжаление това вече сме го преживели в Колесницата, така че тук идва ред на друго. Обърнете внимание, че жената, която разтваря устата на лъва тук е с голи ръце, а той й се доверява, тук няма употреба на каквото и да било насилие, всичко става доброволно. От една страна може да мислим за опитомяване. Този бавен процес, в който успяваме да вземем надмощие над дивата страна – било то в някой вълк или в самите нас. Силата изобразява културният дух, който взема надмощие над дивата ни природа, без да използва нищо друго освен воля и търпение. А това вече звучи като доста труден урок.

Силата в Универсалното таро на Уейт

В права позиция:

Там, където се появи Силата в гледане, не очаквайте бързо развитие, ще трябва да си проправяте път с много усилия, дипломация и в повечето случаи ще се изправите пред много задържания. Ако питате, дали нещо ще се случи, по-вероятно отговорът да е „не“ или поне не в близкото бъдеще. В личните отношения тази карта често пъти също е тежка, защото указва периоди на въздържание в личните връзки или говори за ситуации, в които ни се налага да правим компромиси със себе си в името на това всичко да върви гладко и за да са доволни другите. Трябва да отбележа, че правата позиция е по-благоприятна от обърнатата, защото сигнализира, че това наложено търпение и компромиси някак ни се удават на този етап и не ни причиняват толкова неприятности, колкото когато картата е в обърната позиция. Тук питащият разбира, че е наложително да се въздържа от по-крайни действия и коментари и е наясно, че трябва да си кротува, затова го приема и далеч по-леко. Въпреки, че на повечето места ще откриете, че Силата е под знака на зодия Лъв, аз лично не откривам никакви прилики между двете неща, защото огнените знаци почти никога не са толкова пасивни, а в тази карта почти няма действие. Тя по-скоро говори „почакай, потърпи още малко и ще бъдеш възнаграден“. За един колеблив и нерешителен човек това може би е идеалното послание, но в повечето случаи хората са нетърпеливи да получат това, което искат, затова и чакането не им се удава толкова лесно.

Силата извиква у нас дипломацията, търпението, най-висшите ни човешки качества, способността да правим компромиси в името на общото благо. Тя ни призовава да проявим културната си страна и да подчиним животинските си инстинкти.

В обърната позиция:

Тук вече идват още по-неприятните значение на тази карта. Тя се появява, когато в дълъг период сме търпяли ситуация, която не е била по вкуса ни и сме се примирявали с нея, или защото не сме имали друг избор, или защото не сме искали да създаваме скандали и неприятна атмосфера. Когато Силата започне да се появява в обърната позиция, това обикновено сигнализира, че компромисите вече са ни дошли в повече и напрежението в нас е толкова сериозно, че има опасност от избухването на скандал във всеки един момент. Ние сме недоволни, вбесени и на ръба на изгубването на контрол и всяко следващо действие от отсрещната страна може да ни доведе до скандал, ако той вече не се е случил. Често ми се е случвало да виждам комбинацията от обърнати Сила и Умереност, когато човек просто е търпял прекалено дълго време в името на едни по-добри отношения с даден човек, но от другата страна не е последвала никаква реакция в тази посока, затова се стига до огромен и грозен скандал, точно когато се появят тези две обърнати карти. После може да започне да излиза и Страшният съд, за да покаже, че или проблемите са разрешени, благодарение на този неочакван конфликт, или че отношенията са прекратени веднъж за винаги. Все пак тук комбинацията съдържа такъв мощен заряд от негодувание и стаен гняв, че може да ви помете.

Ако Силата се появява обърната, значи по някакъв начин не успявате да изразите егото си по здравословен начин, по-скоро го потискате, вместо да отстоявате това, от което имате нужда, а това никога не е полезен процес. Ако тази карта често се появява в гледанията ви, запитайте се, дали наистина нищо не може да бъде направено, за да получите поне частично това, от което се нуждаете, или просто вие се страхувате да повдигнете въпроса, защото не вярвате, че ще срещнете разбиране. Понякога в собствената ни глава нещата изглеждат доста по-страшни, отколкото могат да се случат в реалността.

А вие как виждате нещата?

5 thoughts on “Силата

  1. Аз усещам Силата по-скоро като сила и творческа енергия, но действително в процес на изчакване и подготовка. Нещо, което [ще] се развива и разтегля във времето. Slow but steady с положителен оттенък в бъдещето. Грижа …за това лъвче на картинката, внимателно и бавно милване, докато ти стане приятел :)
    В този ред на мисли обърнатата Сила поне аз я усетих по друг начин, но нямам чак толкова голям опит в Таро така или иначе. Усещам обърната Сила като блокирана енергия. Нещо, което искаме да се осъществи, но то не се осъществява, защото САМИ си пречим. Преодолява се отново с търпение, и разбира се, заявяване на себе си.

    Наскоро ми се падна обърната Сила. Попитах картите какво ме очаква до 3 месеца. Картите обаче хванаха настроението ми, и то е, че страдам поради едно любовно отхвърляне, което като че ли ме посече. А и по принцип ме очакват много нови неща, доста усилия трябва да положа, ако искам едно хубаво бъдеще – и в професионален аспект, та, картите усетиха всичко това и ето какво излезе.
    Първо изскочиха 3 пентакли, но аз продължих да бъркам и в крайна сметка комбинацията беше следната:

    2 жезъла, об. Кралица пентакли, об. Сила

    Моят анализ на ситуацията – 3 пентакли,2 жезъла – приемам ги като знак за сътрудничество с един човек, който виждам като потенциален помощник за реализирането на професионалните ми стремления; обаче имаме нестабилност, не се решавам, имам хозиронт пред себе си, а ме е страх. Имам енергия, любов в себе си (Кралицата), творчество, които искам да проявя, а .. сякаш съм се заинатила, не става. Наранено его и женственост. Силата и тя в тоя дух. Затлачената творческа енергия – един Лъв, на който не му е много удобно, ранен лъв в зоопарка, и клетката му отдавна не е почиствана. :D Метафорично.. Това е моят анализ на собствените ми карти. Споделям го просто заради дискусията – разбира се, че се надявам и на твоето мнение. Най-вече защото аз не виждам прогноза в това гледане. Или аз не мога да я видя – виждам единствено отражение и обяснение на ситуацията, в която съм в момента.

    Та така.. Обърнатата Сила наистина е предизвикателство. Но аз вярвам, че картите все пак не са присъда. Можем да направим това, което зависи от нас.

  2. Миличка, благодаря ти за коментара. Моят съвет за твоето гледане е да изчакаш да минат трите месеца и тогава пак да се върнеш към него, защото иначе няма как да знаеш какво имат предвид картите, ако то още не се е случило.

    Лично аз в тези карти виждам сериозно напрежение, и по обърнатата 2 жезли, и по обърнатата Сила, все огнени карти. 3 пентакли обикновено е комуникция и екипна работа, а Кралица пентакли на втора позиция може да е друг човек, може би дори от работата ти, с когото може да са свързани тези искри на напрежение. С тази обърната Сила накрая може дори да си изпуснеш нервите.

    Иначе относно обърнатата Сила като блокирана енергия, според мен всяка една обърната карта е символ на някаква блокирана енергия. Или поне неправилно изявена такава. Ако правата Сила е „мек контрол“ – с благост, сговорчивост и дипломатичност да накараш някого да ти се подчини или да ти повярва, то обърнатата Сила ми се струва, че говори за същото, но просто този „мек контрол“ не се удава на питащия. И, да, разбира се, картите не са присъда. Аз обичам да казвам, че те са един вид ръка карти, която ни е раздадена от съдбата, но от нас самите зависи как ще я изиграем :)

  3. 2 жезлите са прави. Кралица пентакли и Сила са обърнати :)
    След март ще видим какво са искали да кажат. Засега единственото, което виждам аз, е просто че отразяват как аз се чувствам, и това е обърнатата, посечена Кралица – поне аз така я тълкувам, де, и обърнатата Сила, затлачването.

    Но всичко ще мине. Всичко минава.

    Благодаря за твоя отговор!

    Блогът ти е прекрасен, между другото! Изядох го от кора до кора!

  4. Вярно, че Кралицата е обърната, не съм видяла правилно. Ха, ами тази комбинация ми звучи като нечий „слаб ангел“ :) Може да се чудиш, дали е добра идея да се замесваш с някого, но накрая да не успееш да стоиш настрана.

    Благодаря ти за интереса към блога! :) Радвам се, че ти харесва.

  5. На въпрос очаква ли жена ново професионално предложение във фирмата в която работи се паднаха Силата – Кралица пентакли – 6 жезли. Дали силата няма да стопира нещата?

Напишете коментар

