Дворцовите карти

Дворцовите карти са малко по-особена категория в таро и преди да започна да описвам значенията им, ми се искаше накратко да нахвърлям някои важни, според мен, особености.

Тъй като дворцовите карти изобразяват човешки фигури, при това от различен пол, много често те са причината за тълкувания от рода на „Ще срещнеш висок, тъмнокос непознат“. Схващането, че Крал жезли, примерно, е тъмнокос (или червенокос?!) мъж на средна възраст, докато Рицар чаши е рус младеж, може повече да навреди, отколкото да ви помогне при гадаенето. Дворцовите карти наистина могат да представляват конкретна личност в живота ви, но това се оказва вярно в максимум 30% от случаите. Освен това, дори и да ви говорят за конкретен човек, те няма да описват външния му вид, а психологическата му нагласа в конкретната ситуация. Това е много важно да се запомни, защото всяка дворцова карта представя един психологически ъгъл на личността, но няма човек на света, който да е чак толкова плосък. Хората са сбор от почти всички дворцови карти, просто проявяват различни качества в различни ситуации. Например, по отношение на връзките си аз съм Крал жезли, когато се занимавам с ежедневните си задължения съм Кралица пентакли, за приятелите си в повечето случаи съм Крал чаши, а по отношение на работата си съм ту Рицар пентакли, ту Рицар чаши. И още, и още. Най-добре е да мислите за отделните дворцови карти като за отделни фасети от цялостната личност.

Затова най-добрия начин да гледате на дворцовите карти е като психологически състояния, в които се намирате. В повечето случаи картите ще показват вас самите, защото вие изпълнявате главната роля в живота си. От време на време дворцовите карти ще показват и други хора, разбира се, основно когато те са в състояние с влиянието си да променят ситуацията, в която се намирате.

Другата масова заблуда при дворцовите карти е полът. Кралиците не са непременно жени, а Кралете не са непременно мъже. Те не показват млади или стари хора, зрели или незрели личности, защото една и съща личност може да се държи зряло в една ситуация и напълно незряло в следващата. Важното тук е да разберем аналогията. В Средновековието паж, рицар, кралица и крал са били по-скоро йерархично означение, отколкото възрастово такова и съм открила, че това работи добре при мен.

  • Пажовете са били помощници на рицарите, чиракували са им като най-вече са разнасяли съобщения. Може би именно поради това наличието на паж в гледане сигнализира за някакъв вид новина, информация или комуникация.
  • Рицарите са били хората на действието, те са били инструмента в ръцете на кралете и са били онези, които са губели или печелели битки. Когато видите рицар в подреждането си, ще ви помогне да мислите за него като за действие, породено от елемента на боята. Например, Рицар чаши е поведение, водено от сърцето и идеалите, Рицар жезли е най-често конкретни пориви на ентусиазъм, импулси, Рицар мечове се стреми да прочисти въздуха и да изрази съвсем ясно и обективно фактите, а Рицар пентакли действа, за да максимизира ресурсите, с които разполага, като стъпва бавно, но сигурно.
  • Кралиците отъждествяват елемента, в който се намират, те са неговата еманация. Така Кралица жезли, например, е страстна и вдъхновена личност, която знае какво иска (за разлика от Рицаря) и която демонстрира качествата на елемента огън – жизненост, оптимизъм, воля и страст. Кралица чаши има дълбока емоционална и чувствена страна, която може едновременно да докара някой до екстаз, но и да го удави. Кралица мечове е мъдрост, натрупана от болка и страдание, а Кралица пентакли е… перпетуум мобиле :)
  • Кралете са изявата на конкретния елемент спрямо заобикалящата среда, тоест взаимодействието с другите хора през призмата на конкретната боя. Например, Кралят жезли е някой, който вдъхновява и води хората през нови, неизследвани територии, Крал чаши винаги е готов да изслуша нечия болка и да помогне, Крал мечове ще се опитва да разреши оплетена ситуация, в която са намесени много чужди интереси, или ще дава безпристрастен съвет от позицията на опита си, докато Крал пентакли ще намери точните хора за работата, която трябва да се свърши, но най-накрая всички ще се окажат, че му дължат по нещо (спомняте си как Том Сойер боядисваше онази ограда ;) )

Конкретното значение на всяка една карта ще напиша в отделни постове. Тук целта ми е само да покажа дворцовите карти по-скоро като психологически нагласи и модели, отколкото като хора.

От опит съм забелязала, че когато има много дворцови карти в едно подреждане, това често означава, че питащият преминава през много различни нагласи спрямо ситуацията, в която се намира. В тези случаи водещото не са заобикалящите го събития, а неговите собствени действия и как той реагира на външните стимули.
При подреждане от три карти, ако първата е дворцова, най-често тя обяснява нагласата на питащият. Ако третата карта е дворцова, тогава вече съм по-склонна да вярвам, че тя показва друг човек, който ще се намеси в ситуацията. Надявам се това да е от помощ при тълкуването на дворцовите карти, които в началото обикновено се оказват едни от най-сложните за разбиране.


3 thoughts on “Дворцовите карти

  1. Чудесна статия!!! Много точно резонира и с моето усещане за тях! :)
    Поздрави!!!

  2. Много добре написано. Особено ми хареса изключително лесният начин за запомняне на обобщените значения на отделните дворцови карти. Браво!

Напишете коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s